11 Nisan 2013 Perşembe

Merhaba arkadaşlar. Bugün sizlere Drupal 7 forum kısmında karşılaştığım spam kullanıcı vakasından bahsedeceğim. Yaptığım bir drupal sitesinde CAPHTA ve diğer önlemlerin herhangi birisini almamıştım. Forum kısmını kurduktan belli bir müddet sonra şöyle bir sitenin sağına soluna bakayım derken bir de baktım forumda yeni yeni konular açılmış ve sayısı yirmiyi aşıyor. Buraya kadar normal gelebilir yani forumda forum konusu açıp yayınlamak ama bir şartla: açılan forum konusu ucundan da olsa o siteyle bir ilgisi bulunmak kaydıyla. Açılan konuların her biri yabancı kaynaklı (İngilizce) ve para fonuyla ilgili reklamlar içeriyor. Zaten konuyu açan kullanıcı ismi de garip, mail adresi de. Neyse ben ilgili kullanıcıyı ve içeriklerini sildikten bir müddet sonra bir baktım durum devam ediyor: spam reklamları forumda yine. Bir şey yapıp önlemek gerektiği düşündüm ve CAPHTA'yı kurdum. Hani CAPHTA üye olanın insan olup olmadığını kontrol ediyor ya işte o muhabbet. Aradan geçen zaman da baktım CAPHTA'yı da aşıyor bu menet. Napıcaz şimdi? Daha üst bir koruma gerekli - "mollom". Drupal 7'ye kurdum mollom'u. Mollom'u kurdum kurmasına ama serviste mi bir sıkıntı var yoksa ben mi ayarlarını tam yapamadım anlayamadım o da para etmedi: döndük başa, yine garip gurup kullanıcı mailleriyle garip gurup kullanıcı adlarıyla üye olunabiliyor.




Her ne kadar spam kullanıcı sorunu devam etse de CAPHTA ve mollom'dan sonra reklam mesajlarının artık yazılmadığını gördüm. Ya CAPHTA veya mollom bu reklamları önlüyor yada ilgili kullanıcılar tenezzül edip mesaj yazmıyorlardı, ama hangisi? İşin başka bir tarafı her ne kadar bize tuha gelde de acaba bu kullanıcı ad ve mailleri gerçek mi idi - gerçi kullanıcılar e-mail doğrulamasından geçtikten sonra ancak üye olabiliyordu benim siteye, dolayısıyla email_verify eklentisinin yaptığı iş yapılmış olmalıydı. Bir çelişki var ama hala kestiremiyorum: madem bu kullanıcı adı ve mail adresi sahte nasıl kayıt sırasındaki e-mail doğrulamasından geçebiliyor? Bu konu şu an soru olarak ben de de yer almakla birlikte sorunun çözümü için bir çok yol önerilmiş değişik yerlerde. Şimdi kısaca genel olarak bu çözüm yollarına değinelim.
Benim gibi konuyla ilgili sorunlar yaşayan birisi de benzer bir problemle karşılaşmış ve bayağı yorum da almış: bu çözüm yollarını denedikten sonra yin eaynı sorunun devam ettiği kişi değilim anlaşılan. Yazıda (How to prevent spam user registrations?) adam spam kullanıcı kayıtlarından ve Caphta ve Mollom'u kullanmasına rağmen hala sorunun devam ettiğinden dem vuruyor benim gibi. Çözümünde ise bir çok alternatifler öne sürülmüş:
Şimdi ise drupal dışındaki forum sitelerine değinelim. Özellikle forum sitelerinde spam olayı büyük bir sıkıntı. Üye olacak kullanıcının gerçek bir kullanıcı olup olmadığının tespiti ve eğer baştan tespit edilememişse sonradan atılacak adımların belirgin olması sitenin yürütülebilirliği açısından çok mühim. Çünkü forum siteleri üyeleriyle bir anlam ifade ediyor ve spam kullanıcıların attığı reklam mesajları ve diğer mesajlar belli bir noktadan sonra sitenin ahengini bozmaya başlayacaktır bu anlamda gerekli önlemler alınmazsa. İşte tam bu sırada size spam kullanıcıların listesini sunan ve ne gibi tedbirler alınması gerektiğinden bahseden bir site bu anlamda bize klavuzluk ediyor: stopforumspam
Yukarıda da değindiğm gibi forum sitelerinde ise spamlardan kurtulmak için stopforumspam sitesinden yararlanılabilir. Bu sitede spamlar hakkında genel bilgileri (İp adresi, ülkesi, takma adı, e-mail adresi) gibi değişik özelliklerini belirtiyor.  Ayrıca piyasada en çok karşılaşılan spamlarin bir listesi ile genel bilgilieri de günlük olarak anasayfasında yer veriliyor. Kısacası bu site forum spamlari üzerine yoğunlaşmış ve size o konuda destek veriyor.

 stopforumspam, bir çok forum sistemi için eklenti desteği veriyor. Yukarıdaki resimde gösterdiğimiz destek verilen forum sayfasına buradan erişebilirsiniz.  

0 yorum:

Yorum Gönder